Tuesday, January 17, 2012

Kendi Aserola Fidanını Edinmek

Aserola (Barbados Kirazı, Acerola, Malpighia punicifolia, Malpighia glabra, Malpighia emarginata) tohumlarından çimlenme oranı düşük olduğundan fidan almak durumunda kalmıştım. Türkiye'de bulamayınca yurt dışından satanlarla yazışmaya başladım. Bir kaç olumsuz veya yetersiz cevaptan sonra iki olumlu mesaj alabildim. Bunlar ebay üzerinden satış yapıyordu. Bu satıcılar greenthumb3000(Tayland, Bangkok) ve rustikos(USA, Porto Riko). ebay üzerinden sipariş verilebilir. Dikkat edilecek nokta yüksek miktarlarda almayıp gümrüğe takılmasını önlemek. Ayrıca karşı taraftan faturayı buna göre düzenlemesini isteyebilirsiniz.

Tayland'dan gelen fidanlar bana oldukça pahalıya geldi. 9 Ocak'ta gönderilen fidanlar, 14 Ocak'ta bana ulaştı. Açık köklü fidanları işten gelir gelmez diktim. Suyunu verdim, ertesi gün de nemli kalması için naylonla örttüm, içine 4 su dolu kap koyarak kapattım.

Amerika'dan aldığım fidanlar da dün kargoya verildi. Bu fidanları çekirdekten yetiştirdiğini söyleyince tatlı meyve veren ve Florida sweet, Manoa sweet vb olan anaç ağaçtan birkaç dal da göndermesini rica ettim. Bakalım onlardan gönderecek mi, ne zaman gelecek?

No comments:

Post a Comment